Sunday 20 July 2014

MoNolog; Diam-diam...Bukan Gaya Aku

         Assalamualaikum, dan salam sejahtera....sudah lama blog ini aku tidak kemas kini bukan? Maklumlah, sudah terlalu banyak pekara yang berlaku dalam hidup aku sejak perpisahan Mama dan Papa...aku tidak boleh lari dari mengatakan bahawa kedua-dua pihak diantara mereka memang bersalah dari segi persepsi terhadap diri masing2...tapi apakan daya,"kalau dah makan garamnya terlebih banyak, maka degillah orang2 tua aku tu"...bukan?Segala nasihat aku tak lut langsung pada telinga mereka...bila aku berdiam diri...adikku pula yang menjadi mangsa....haih~bukan nak mengeluh mahupun menyesal...tapi aku cuma dah tak tahan dengan sikap orang2 dewasa era 20'an ini...anak2 muda punya kekhilafan sahaja yang silau sangat dimata mereka....sabar saja lah rakan2 sebaya ya??
 
        Justeru, aku mula bersuara...pendapat aku dikatakan 'kurang ajar', 'derhaka', dan ada juga 'tak sedar diri'...tapi aku memang sudah tekad untuk kekal 'mendada' mencegah persepsi buruk terhadap adik kandung aku yang seorang itu....tapi lantang bersuara aku pun ada batas2 juga ya?Janganlah ingat aku ini 'teruk sangat'...aku cuma memberontak saja...tidak lebih dari itu....aku dah tak kisah dengan kata2 orang lain...bukan ego, tetapi kental! Kalau hendak dibiarkan, maka melaratlah jadinya....
     
       Natijahnya, aku memang begini...kalau tidak setuju, maka berilah pendapat...kalau tidak faham, maka pergilah menuntut lagi Bahasa Melayu kita ini....ya??

No comments:

Post a Comment